3 Teknik Atasi Keraguan Pelanggan

image3

Saya nak kongsikan dengan anda 3 jenis keraguan pelanggan dan cara-cara atasi keraguan tersebut

1) Ragu-ragu dengan produk

Pelanggan merasakan produk yang kita jual kurang berkualiti ataupun barang yang kita jual itu tidak berkesan mengatasi masalah mereka.

Cara atasinya : Menunjukkan kekuatan produk anda seperti pengesahan atau bukti yang paling baik adalah sekiranya anda boleh mendapatkan pengiktirafan dari pihak-pihak berkaitan bagi produk Harris .

2) Ragu-ragu dengan penjual

Bakal pembeli ragu terhadap anda sebagai penjual. mereka merasakan anda mungkin seorang scammer yang suka menipu duit pelanggan .

3) Ragu-ragu pada diri mereka sendiri

Perasaan ragu ini adalah apabila bakal pelanggan mengakui kehebatan produk serta kredibiliti anda sebgaai penjual.Tetapi mereka tidak yakin adakah produk tersebut sesuai untuk mereka.

Cara atasinya : ialah memberi testimoni yang mempunyai ciri-ciri yang sama dengan diri mereka. contohnya kalau bakal pelanggan anda seorang ayah, maka bagi testimoni pelanggan sedia ada yang merupakan seorang ayah.

3 cara di atas yang saya sarankan berkait rapat dengan psikologi pelanggan sekaligus membolehkan anda mendapatkan jualan dengan produk / servis anda.

AHMAD HANIZAM BIN ABDULLAH

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s