Alasan yang selalu kita dengar tentang takaful

“Aku tak perlu takaful-takaful ni, aku percaya pada rezeki Allah, nak buat perlindungan apa lagi, kalau dah nak mati, mati je la bukan boleh ubah apa pun.”
.
Memang betul kalau dah sampai ajal kita akan mati, tapi tuan nak mati yang macam mana?
.
Mati meninggalkan HUTANG atau mati meninggalkan WANG?
.
Apa guna amalan tuan selama ni jika roh tergantung disebabkan HUTANG.
.
Bagaimana nasib ANAK-ANAK DAN ISTERI?
.
makanan, pakaian, pendidikan dan keselesaan tempat tinggal untuk mereka?
.
Tahukah apabila tuan meninggal, segala harta dan wang simpanan akan dibekukan.
.
Kalau tuan pergi OUTSTATION pun tuan akan tinggalkan wang belanja untuk keluarga, tu baru outstation pun dah tinggalkan wang, padahal baru tinggal 5 hari.
.
Cuba bayangkan kalau tinggal keluarga untuk selamanya, berapa yang patut tuan sediakan?
.
Credit to Nakhaie
.
Ingin Mendapatkan Penerangan Percuma Berkenaan Produk Takaful Great Eastern? Hubungi Kami
.
Ahmad Hanizam +01156598769
Takaful Consultant

Perlukah Ambil Takaful untuk Anak-Anak?


.
Secara peribadi, saya boleh katakan yang berikut:
.
1) Utamakan Ketua Keluarga Terlebih Dahulu
.
– Ambil perlindungan pendapatan melalui instrumen takaful untuk ketua keluarga terlebih dahulu contohnya bapa. Selepas itu baru fikirkan tentang perlindungan takaful untuk Ibu, dan anak-anak.
.
2) Lihat Kemampuan/Bajet Sendiri
.
– Kos polisi takaful bagi anak-anak, biasanya dalam lingkungan RM100++ . Kalau mampu, boleh teruskan. Walaupun ibu/bapa ada polisi takaful, tidak semestinya ianya jaminan untuk hidup, kan?.
Apapun, saya masih merasakan, utamakan untuk ibu/bapa terlebih dahulu sebelum anak-anak.
.
Berita baik yang saya ingin kongsikan hari ini ialah, ada pakej perlindungan takaful dan medical card untuk famili pada harga yang sangat-sangat berpatutan.
.
Boleh contact saya sekarang di whatsapp 011-56598769 (Ahmad Hanizam Abdullah)
Takaful Consultant