Posted in Cerita Takaful

Alasan yang selalu kita dengar tentang takaful

“Aku tak perlu takaful-takaful ni, aku percaya pada rezeki Allah, nak buat perlindungan apa lagi, kalau dah nak mati, mati je la bukan boleh ubah apa pun.”
.
Memang betul kalau dah sampai ajal kita akan mati, tapi tuan nak mati yang macam mana?
.
Mati meninggalkan HUTANG atau mati meninggalkan WANG?
.
Apa guna amalan tuan selama ni jika roh tergantung disebabkan HUTANG.
.
Bagaimana nasib ANAK-ANAK DAN ISTERI?
.
makanan, pakaian, pendidikan dan keselesaan tempat tinggal untuk mereka?
.
Tahukah apabila tuan meninggal, segala harta dan wang simpanan akan dibekukan.
.
Kalau tuan pergi OUTSTATION pun tuan akan tinggalkan wang belanja untuk keluarga, tu baru outstation pun dah tinggalkan wang, padahal baru tinggal 5 hari.
.
Cuba bayangkan kalau tinggal keluarga untuk selamanya, berapa yang patut tuan sediakan?
.
Credit to Nakhaie
.
Ingin Mendapatkan Penerangan Percuma Berkenaan Produk Takaful Great Eastern? Hubungi Kami
.
Ahmad Hanizam +01156598769
Takaful Consultant

Advertisements

Author:

Saya membantu orang ramai merancang perlindungan pendapatan dan seterusnya mencapai ketenangan fikiran dalam hidup.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s